They are back for part two

Confessions On A Dance Floor vs. Fundamental – Del 2

I dessa VM-tider kommer här del 2 i mitt battle mellan Madonnas och Pet Shop Boys senaste album. Madonna leder innan vi startar del två med ett poäng över killarna...


5. I Love New York vs. Numb
Blondiepastichen är en cool, rockig partylåt med ett skönt driv och den banala texten är härlig att sjunga med i. Neil sjunger vackert i balladen med fin text och bombastiskt arrangemang.

Det blir oavgjort när båda artister visar upp sina bästa sidor: 5-5


6. Let It Will Be vs. God Willing
Det snabba tempot fortsätter, Madonna håller hög nivå och discon känns fräsch här med. Ett pausnummer på Fundamental är ok men inget mer.

Just watch me burn! utropar fru Ritchie och klår britterna: 4-3


7. Forbidden Love vs. Luna Park
Stämningen blir mörkare men låten svänger ändå – så här ska kvällens sista hit låta om man blir dumpad och lämnad mitt på dansgolvet. Balladen om livet på Månen är ingen favorit hos mig, den är för långsam och saknar samma känsla som många andra ballader på albumet.

Jag föredrar förbjuden kärlek framför månparker: 5-3


8. Jump vs. I’m with Stupid
Total dansglädje i fyra minuter, kan hon göra bättre danslåtar än så här? Förstasingeln är klassisk Pet-pop som har stått sig i över tjugo år.

Två toppspår möter varandra och får guldpeng båda två: 5-5


Mittendelen av Confessions On A Dance Floor kanske är den starkaste på hela skivan. Madonna ökar sin ledning och har nu 35 poäng mot Pet Shop Boys 32 poäng. Det är dock inte ointagligt för de gamla poprävarna som jag ska beskåda på Cirkus nu på fredag. Då kanske de lyckas bättra på någon av de sista fyra låtarna från Fundamental. Håll utkik efter den sista avgörande delen då vi korar den slutgiltiga vinnare i detta albumbattle!


Kommentarer
Postat av: Johan Bengtsson

Hej! Vi tycker inte likadant om allting, men jag vill veta mer om vem du är. För första gången har jag tyckt att det varit kul att läsa en blogg. Lite för att jag tycker det verkar som om vi har vissa musikaliska överkorsningar (typ PSB, Madonna, Robbie Williams... är jag fel ute?) Skriv gärna nån rad till min mejl!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback