Imorgon är en annan dag

wembelyNu är det ett drygt dygn kvar. Imorgon kväll står hon på scen och möter cirka 85.000 tokiga skandinaver. Madonna sjunger i Danmark för första gången och jag har res- och konsertfeber till max. Det blir först en lång bussresa på sex och en halv timmar innan vi är framme i Horsens. Väl på plats kommer jag och mina kompisar leta upp en restaurang och njuta av stunden med förhoppningsvis välsmakande mat och ett stort glas kall, stark öl. Då kommer jag verkligen vara uppe i varv men samtidigt hur cool som helst. Hjärtat dunkar och kroppen är varm. Fullt med glada Madonnafans överallt och så jag mitt i alltihop? Hur går det till? Är jag verkligen på plats? Är det nu det ska ske?

När jag och min vän Hanna skulle se Madonna i London för två år sedan (exakt idag!) lagade vi en god middag hemma före konserten, vi tog glada foton på varandra, drack rätt mycket vin och det var så roligt. På väg till Wembley Arena kom allt. Vi drack mer vin och såg på alla människor och jag gick på toaletten alldeles för ofta men det spelade ingen roll. Jag var ändå där jag ville vara just då.

Känslan strax före en konsert då alla sinnen är på topp är helskön. Det är det första stadiet och det är då jag verkligen får klart för mig att det är nu och bara nu det händer. Sakta går det upp för mig att det här är kvällen. Det jag har gått och väntat på så länge kommer snart ske. En obeskrivlig känsla.

Sedan kickar konserten igång och under en, två timmar är jag i ett glädjerus. Ögon och öron tar in allt. Scenen och jag lever i symbios. Under konserten kan jag ibland vakna upp ur ruset och se mig omkring och tänka på "hur fantastiskt det här är". Sedan tar musiken över mig igen.

När konserten är slut tar det lång tid för mig att komma tillbaka. Efter vissa konserter har jag varit helt uppe i min egen glädje, andra gånger har jag grubblat och konserten har fått fram de tunga existentiella frågorna. Jo, det är faktiskt så. Processen eller bearbetningen av konserten, musiken och intrycken får ta den tid den tar. Imorgon midnatt efter Madonnakonserten kommer jag ha en lång bussresa tillbaka hem till Göteborg. Då kommer jag kura ihop mig och låta processen verka. Åh vad det kommer bli kul! (foto: madonnalicious.com)

Kommentarer
Postat av: Krille

Du skriver i andra stycket att "på väg till Wembley Arena kom allt". Med tanke på vad som står strax innan, kan man få intryck av att det var middagen och vinet som kom upp igen, men du kanske menade något annat?
Tacksam för svar!

2007-05-24 @ 23:44:11
Postat av: Johan

Ja vad var det som kom egentligen? Det var snarare känslan av att få se Madonna igen, gå på konsert mitt i sommaren och veta att det här ögonblicket kommer jag aldrig att glömma. Stort och många starka känslor. Det var vad jag menade med "allt".

2007-05-31 @ 22:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback