Senaste turnénytt

Nedräkningen har börjat! Imorgon är det en vecka kvar till premiären av Confessions Tour i Los Angeles. Madonna och hennes gäng med dansare och musiker har i dagarna börjat repa på scen. Hon har lär också ha sagt att hon inte kommer att sjunga Holiday under konserten, det kommer i så fall bli första gången hon inte gör låten på en turné. Jag kan inte säga att jag kommer att sakna låten. På förra turnén var jag inte så road av låten faktiskt. Madonna är trött på att sjunga låten och vill göra andra låtar. Bra säger jag!

Biljettsläppet till konserten i Horsens som jag och mina vänner ska gå på har skjutits fram en vecka. På lördag skulle jag ha suttit framför datorn på morgonen och bokat ett gäng biljetter för några tusen. Nu verkar billetlugen ha tekniska problem och inte förrän nästa lördag kan jag och resten kasta oss över de 85.000 biljetterna...

Confessions Tour sägs annars kunna bli den mest inkomstbringande för en kvinnlig artist någonsin. Inte konstigt när biljettpriserna är skyhöga och Madonna säljer ut extrakonserter på löpande band. Hon ska spela sju gånger (!) i London, fyra gånger i New York och Paris t.ex. Hon är nu uppe i 47 konserter, lika många som hennes år på nacken.

COAD















Jag har också läst en bra artikel på New York Daily News hemsida där deras popmusik-kritiker Jim Farber har skrivit varför Madonna fortfarande säljer konsertbiljetter lika snabbt som dietpiller på en Lindsay Lohan look-a-like-tävling. Han menar att vi fortfarande gillar hennes musik, hennes turnéer rockar (fett - som Carola skulle ha sagt) och att hon faktiskt kan sjunga nu för tiden också. Självklart håller jag och alla andra som har sett henne live med honom.

Sedan skriver Jim att ingen artist har gjort fler bra dansskivor än Madonna de senaste 20 åren förutom - Pet Shop Boys. Hm, där vet jag inte riktigt om jag håller med honom. Snart kommer killarnas nya skiva och då får det bli ett battle mellan M och PSB. Vilken skiva är den bästa dansplattan? Sedan får de battla över bästa konserten också tror jag. Det kan bli en rysare... (foto: madonna.cz)

Kommentarer
Postat av: Linda

Lycka till med biljettköpen!
Själv har jag lyckats få biljetter till hennes andra spelning i Amsterdam och det ska bli grymt kul! Har aldrig lyckat se henne innan :). Lycka till som sagt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback