Little Denmark

Ja, vad ska man säga. Igår kablades pressmeddelandet ut om Madonnas världsturné Confessions Tour. Idag surar kvällspressen över att Madonna inte kommer till Sverige - igen. Det var 16 år senast! Ullevi är för litet (va?) och Stockholms Stadion ska vi inte prata om. Nej Madonna satsar på Horsens i vårt lilla grannland Danmark istället. Hm, Horsens. Var ligger det nu igen? Det är en halvstor stad en bit nedanför näsan på Jylland. Det är dit jag tänker ta mina kompisar och bege mig i sommar.

När man är medlem i ICON, Madonnas fanclub, får man köpa 2 st. biljetter till varje konsert före alla "vanliga" fans. Det är helt ok. Men vad kostar biljetterna? Drygt £160, det är över 2.200 kr! Jag har kollat upp platserna på Wembley Stadium i London och hälften av platserna ligger på £160/st. Biljetterna till förra turnén köpte jag på Ebay och de kostade drygt 1.000 kr/st. Någonstans där går min gräns för vad jag vill lägga ut på en konsertbiljett även om det är Madonna vi pratar om.

Nej Horsens får det bli. Jag brukar kalla Danmark för mitt andra hemland. När jag var liten var vi på Fårup Sommerland varje vår och det var bland det bästa jag visste. Jag drömde om att ha ett sommarhus på danska västkusten med en massa klitter till grannar. Idag funderar jag ibland på att flytta till Köpenham. Bo i en sliten asdyr lägenhet utan toalett. Finns det verkligen utedass fortfarande eller är det en myt?

Danmark är dejligt. I augusti kommer Madonna dit för första gången. 85.000 människor kommer hoppa och sjunga i regnet - för visst kommer det att regna just DEN kvällen. Konserten blir till en hel bilkryss med Tuborg, biksemad och gamla Laban i högtalarna. Och konsertbiljetterna i Danmark kostar bara runt 1.000 kr. Någon som vill hänga på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback