Hits! Hits! Hits!

Hur gör man med alla gamla slagdängor när man ska ut på turné? Madonna har haft hits i över tjugo år nu. Listan över hennes hitsinglar är väldigt lång vid det här laget och hon kan välja mellan över 60 singlar och massor av albumspår inför sommarens turné.

Madonna lär har sagt att hon ofta föredrar remixversionerna av hennes gamla låtar framför originalen. Inför varje turné hottar hon upp olika gamla låtar för att ge publiken något nytt ljud eller en ny version. Jag tycker hon gör helt rätt i att ändra låtarna och klä dem i nya förpackningar. Hur roligt är det att gå på en konsert och höra låtar som låter precis som på skivan? Ok, en bra låt är en bra låt är en bra låt osv. Men jag vill ju som publik känna att artisten arbetar med sitt material och inte kopierar sig själv. Man kan dock inte som artist ändra för mycket i sina låtar, fansen måste gilla det dem hör. Jag tycker alltid det är spännande att gå på en Madonna-konsert och inte riktigt veta vad jag kommer att få höra. Hennes balladversion av Deeper And Deeper på den senaste turnén är ett exempel på hur Madonna gör om sina låtar. En av mina favorit danslåtar blev en melankolisk och enkel ballad. Den allvarsamma texten blev naknare på samma gång och jag tog till mig och uppskattade låten på ett nytt sätt.

I år verkar Madonna enligt rykterna fundera över ett hitsmedley. Det var ett tag sedan hon gjorde något liknande på scen. Eftersom vi ska dansa tillsammans passar ett medley bra in i konceptet tycker jag. Låtarna på senaste albumet är ju också ihopmixade. Jag ser framför mig ett långt avslutande medley på årets turné med många gamla godingar som: Music, Express Yourself, Nothing Really Matters, Into The Groove, Erotica, Holiday, Vogue, Causing A Commotion, Open Your Heart, Dress You Up och Hollywood! Jag tänker mig konfettiregn, hela ensemblen på catwalken, publiken får sjunga med, glada bilder på videoskärmarna. Medleyt är sedan ihopmixat med nästa låt och klockan börjar ticka direkt. Sista låten Hung Up kommer då i en svängig, tung version om jag får önska. Efter låtens slut vill vi i publiken bara ha mer men då är det hela över igen. Jag är för ett medley i sommar. "I want More!" som Madonna sjöng en gång i tiden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback