Get Together årets sommarhit?

Madonnas officiella hemsida meddelade igår att singel nummer 3 från senaste albumet är Get Together! Låten är en rejäl uptempo slagdänga med fantastisk refräng och bra produktion. Den är också en av "svensklåtarna" på Confessions On A Dance Floor eftersom den är skriven och producerad av Anders Bagge och Peter Åström. Lite tröst till oss svenskar då hon inte besöker oss under turnén i sommar.

65370-10Get Together
är en av mina favoritlåtar på albumet och hennes framträdande med låten på en TV-show i Paris förra året är ett av de bästa Madonna-klippen från förra året. Hon har lyckats med sommarsinglarna Express Yourself, This Used To Be My Play-ground, Beautiful Stranger och American Pie tidigare och Get Together måste självklart bli en ny sommarhit för Madonna i år. (Bilden till höger blir kanske singelomslag?).

Ibland funderar jag kring hur Madonna och hennes skivbolag samarbetar. Hur de väljer singlarna och vilka videor som skall göras t.ex. Under hennes karriär har potentiella hits inte släppts på singel av olika skäl som Impressive Instant, Amazing, I Want You m.fl. Andra gånger har man valt att inte göra någon video som med Nothing Fails och Keep It Together men en singel har man släppt ändå. Ibland har en video gjorts (I Want You, GHV2 Megamix) men ingen singel har kommit.. Jag har flera gånger förvånats över hur man har tänkt kring singel- och videosläpp och hur man ibland har gjort dundermissar med promotion etc. Jag hoppas att Madonnas skivbolag Warner inte gör några missar framöver med Confessions On A Dance Floor och dess framtida hits. Det ryktas nämligen att Get Together är sista singeln från albumet. Jag hoppas verkligen inte att det stämmer.

Stickern på albumet säger att det innehåller hitsen Hung Up, Sorry och Jump. Det brukar vara vanligt att låtarna även då kommer på singel. Jag gillar Get Together hemskt mycket men hade faktiskt sett att Jump var singel nr. 3 i maj då hon startar sin turné i USA och att Get Together släpptes i början av augusti på singel. Jump är vad jag tror en låt som passar den amerikanska marknaden bättre och funkar bra där. Det är en rakare melodi och produktion än Get Together, med klassisk stark Madonna-refräng. Nu hoppas jag iställer att Jump verkligen blir singel nr. 4 i början av hösten då den är alltför bra för att lämnas kvar på albumet. Men just nu ser vi fram emot Get Together med dess video och remixar och blir glada varje gång vi hör den på radio eller dansar till den på någon klubb eller fest. (foto: madonna.cz)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback