Confessions Tour ska den heta!

Här är den första bilden på konsertpostern! På måndag kommer det officiella pressmeddelandet och all information om Madonnas sommarturné Confessions Tour. I helgen har dock posters satts upp runt om i New York och hela turnén börjar nu kännas mer på riktigt. Biljetterna släpps måndag 10 april. Brittiska The Sun har presenterat en lång låtlista och beskrivit vilka olika teman som kommer att dominera konserten. Jag kommer att skriva mer om låtarna framöver men det är allt mer tydligt att Madonna vill fokusera på dans och partylåtar från hela hennes karriär. Idag tänkte jag istället skriva om mina förhoppningar på hennes Confessions Tour.

Poster

När Madonna dök upp första gången för 24 år sedan med Everybody sjöng hon: ”come on dance and sing”. Ett par år senare kom favoriten Into The Groove med raderna ”only when I’m dancing can I feel this free”. Otaliga danshits har kommit sedan dess: Express Yourself, Vogue, Deeper And Deeper, Ray Of Light, Music och nu senast Hung Up. Hela tiden har dans, glädje och självförtroende funnits som grundteman i många av Madonnas låtar. Nu när Madonna vill ut på en stor discoturné hoppas jag verkligen att hon själv vill dansa med oss. Vi i publiken kommer att sjunga, skrika, hoppa och göra våra egna fejkmoves som vanligt. Jag vill bara att hon ska ha riktigt kul med oss från scen också.

Mitt i all glädje vill Madonna alltid säga något med sina konserter. Drowned World Tour var stundtals en ganska dyster historia med många svarta drag. Re-invention Tour innehöll starka scener från Irak-kriget och allmän Bush-kritik. När de stunderna har kommit i hennes konserter har jag ibland blivit känslomässigt berörd, oftast har jag tagit till mig hennes budskap. Problemet för mig är dock att jag inte alltid har hunnit ställa om mig och kunnat släppa loss i nästa låt. Hon vill ju så mycket på samma gång! Om jag fick bestämma skulle jag vilja att Madonna denna gång satsar fullt ut på musiken och glädjen. Då kan jag slappna av, få direktkontakt till henne, och njuta fullt ut av alla låtarna. Hon kommer att spela många låtar från senaste Confessions On A Dance Floor och det är en trygghet i sig. Då vet jag att konserten kommer att bli en enda stor fest. (foto: madonnalicious.com)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback