Scissor Sisters gjorde 2006 års bästa låt

Ett år har just lämnat oss och ett nytt har börjat. 2006 var ett mellanår både personligt och musikaliskt tycker jag. Det blev ett år med fram- och motgångar i mitt liv. Jag vet inte om allt återspeglas i listan nedan men självklart har jag fått glädje och funnit tröst av många av låtarna under året. Musiken finns alltid med i livet på ett eller annat sätt som tur är.

Listan visar mina 50 mesta favoriter av de låtar som jag varje vecka har röstat på till Labyrint:s Topp 20-lista. Labyrint.nu är en snygg sajt med texter om både film, litteratur och musik där Topp 20-listan ligger mig varmast om hjärtat. Börja rösta du också!

När jag nu sammanställer 2006 går Scissor Sisters segrande ur striden med den fantstiskt svängande I Don't Feel Like Dancin´. Låten blev mitt lyckopiller under hösten och säkert den låt jag har dansat allra mest till i år trots att låttexten säger det motsatta. Listan domineras annars av Madonna - tvåa med Sorry - som fick med alla sina singlar i topp tio, även Pet Shop Boys och Robbie Williams vars konserter jag också såg under 2006 har det gått bra för. The Cardigans kom trea med starka Don't Blame Your Daughter (Diamonds) som jag har lyssnat mycket på under 2006.

Här är alltså mitt personliga bokslut över 2006 i topplisteform.

Hoppas att 2007 blir ett toppenår för oss alla.



TOPP 10
65370-42
1. I Don't Feel Like Dancin' - Scissor Sisters
2. Sorry - Madonna
3. Don't Blame Your Daughter (Diamonds) - The Cardigans
4. I'm With Stupid - Pet Shop Boys
5. Hurt - Christina Aguilera
6. Get Together - Madonna
7. The Hardest Part - Coldplay
8. Oh Father - Linda Sundblad
9. Jump - Madonna
10. Mary - Lisa Miskovsky



11. No Party - Marit Bergman
12. Talk - Coldplay
13. No Promises - Shayne Ward
14. Faller Du Så Faller Jag - Patrik Isaksson
15. Jag Ångrar Ingenting - Lena Philipsson
16. Det Ringer På Min Dörr - Lena Philipsson
17. Lovelight - Robbie Williams
18. Get Up - Fibes, Oh Fibes!                                                                                                
19. Kalla Nätter - Jessica Andersson
20. Maneater - Nelly Furtado                                                                                                  
21. Never Let You Go - Dima Bilan
22. Patience - Take That
23. Damaged Goods - Deportees
24. You Have Killed Me - Morrissey
25. Minimal - Pet Shop Boys
26. Funny Little Frog - Belle And Sebastian
27. Klubbland - Håkan Hellström
28. Girl Laying Down - Anna Ternheim
29. Je T'Adore - Kate Ryan
30. Cash Machine - Hard-Fi
31. Sin Sin Sin - Robbie Williams
32. It Doesn't Matter - September
33. This Woman - Anna Sahlene
34. The Songs That We Sing - Charlotte Gainsbourg
35. Play It For Today - The Legends
36. When You Were Young - The Killers
37. Numb - Pet Shop Boys
38. Pull Shapes - The Pipettes
39. Bold As Love - Whyte Seeds
40. My Love - Justin Timberlake
41. Warm Fronts - Asha Ali
42. 13 - Håkan Hellström
43. Flowers On The Grave - September
44. Harrowdown Hill - Thom Yorke
45. Un Bloody Mary - Las Ketchup
46. Long Lost Penpal - Hello Saferide
47. Dream On - Christian Falk feat Robyn & Ola Salo
48. Love To Run - Firefox AK
49. Under Your Spell - Evan
50. When Love's Comin' Back Again - Jessica Folcker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback