Live almost tomorrow!

Det var väldigt nervöst att följa semifinalen av Eurovisionsfestivalen igår kväll. Minuterna innan det fåniga programledarparet läste upp "Sweden" var hemskt jobbiga. Nu gick vi vidare och imorgon blir det ännu en svettig kväll framför TV-apparaten.

Madonna startar sin turné snart också! Tänk att få vara på plats i Los Angeles när hon springer ut på scen. Vad som förväntas bli den mest inkomstbringande turnén för en kvinnlig artist i rockhistorien startar alltså på söndag: Confessions Tour

På sin hemsida har Madonna lagt ut en liten kort film där vi kan följa henne under repetitionerna till turnén. Hon är i god form, Mrs. Ritchie. Hoppas hon håller formen under de kommande fyra månaderna. Sommaren kommer för min egen del bli en riktig konsertsommar. I juni ska vi se Pet Shop Boys på Cirkus, i juli Robbie Williams på Ullevi och i augusti är det Madonnas tur - hoppas jag. Det kommer skrivas och snackas mycket om framför allt Robbies och Madonnas turnéer i sommar. Jag kommer bli mer och mer spänd ju längre tid Madonnas turné fortsätter och uppslukas av ännu fler rykten och info. Biljetter har vi ännu inte fått tag på (det ser dock rätt ljust ut) och det är ett stort stressmoment. Det kommer ordna sig, det är jag säker på, men det kommer bli dyrt. Tur att skatteåterbäringen kommer om ett par veckor.

Jag återkommer snart om snacket efter premiären på sommarens turné. Vilka som var där, hur hon såg ut, vilka låtar som var bra och vilka som var bättre. Hon sjunger live på söndag. Då vet vi om Carola eller monstren tog hem segern.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback