Genrepet är avklarat

Det är 17 dagar kvar till premiären på Confessions Tour. I helgen spelade Madonna för första gången på en festival - nej hon har inte giggat på Roskilde förut. Hon gjorde ett kort set på Cochella-festivalen i Kalifornien. Hon verkade vara i bra form, mer pumpad än någonsin enligt folk på plats, och på riktigt bra humör. Hon spelade några låtar från Confessions On A Dance Floor och gjorde även Ray Of Light samt Everybody. Vad jag förstår kommer just Ray Of Light vara med under turnén och Madonna kommer även hänga på sig gitarren igen. Det gillar jag! På senaste turnén gillade jag flera av låtarna hon gjorde med gitarr, både elektrisk och akustisk hanterar hon finfint.

Nytt nummer på låtlistan sägs vara You Thrill Me som Madonna har mixat ihop med Erotica. You Thrill Me är en låt som aldrig lämnat demostadiet, ett klipp finns dock ute med Madonnas sångpålägg på låten. Klippet säger inte mycket om själva låten men jag litar på Madonna och tror hon kommer fixa allt i slutändan. Det är alltid roligt att höra nya låtar på turnéerna. Hennes cover på Imagine under förra turnén fungerade bra, däremot var jag inte vidare förtjust i Oh Daddy som hon gjorde på Drowned World Tour även om den mest var menad som ett skämt.

Hur går det med våra biljetter då? Vi förfasas över hutlösa ockerpriser på diverse annons- och auktionssajter. Hur vågar man ta ut dubbla priset och sedan låtsas att man är ett seriöst företag? Nej tack. Nu hoppas vi på att billetlugen kontaktar oss också, precis som de gjorde till Lucia, och att vi får köpa våra biljetter. Självklart skrev vi upp oss på väntelistan... Tack för stödet. Kampen fortsätter!

Kommentarer
Postat av: Linda

Är Danmark ert enda val för att se konserten? För det verkar finnas biljetter kvar till 2 av spelningarna på Wembley i London + ArenA i Amsterdam...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback