Dancing Queen ute på stan

65370-12Agnetha Fältskog har varit ute och dansat! Vilken nyhet...    Jag hittade ett par foton idag och ville lägga in ett på min blogg eftersom hon ser ganska lycklig ut, leendet känns igen. Hon har alltid haft något speciellt över sig har jag tyckt. Hon var min första idol kan jag nog säga. När jag var liten brukade jag titta på ABBA-skivor och studera Agnethas ansikte och blick. Jag kan se framför mig en liten kille som ligger på farmor och farfars heltäckningsmatta framför stereon. Då var jag tre, fyra år och lyssnade på My Love, My Life och tittade på helikopteromslaget till Arrival. Agnetha kisade in i kameran, jag tyckte hon såg cool ut.

Arrival fick jag sedan låna och pappa hjälpte mig med att spela in skivan på en grön BASF-kassett. Mamma och pappa lånade ut sin platta kassetbandspelare som jag gick omkring med hemma. Kassetten finns inte kvar längre utan spelades sönder till sist. Jag kommer fortfarande ihåg när jag råkade trycka på rec-knappen mitt i Dum Dum Diddle så musiken försvann i en knapp halv minut. I flera år visste jag sedan inte riktigt vad som hände i låten. När jag senare köpte skivan på vinyl hade jag en halv olyssnad minut!

I år är det 30 år sedan Arrival kom. Albumet är ett ABBA:s allra bästa. Arrival är ABBA:s stora popalbum, även om Dancing Queen idag är en discoklassiker. Nu sitter jag vid CD-spelaren och lyssnar på favoriterna That's Me och Tiger. En specialutgåva med CD:n plus en jubileums-DVD kommer till hösten. Det kommer bli spännande att se vad skivbolaget och ABBA har hittat på. I höst blir det till att sätta sig vid DVD-spelaren och fortsätta njuta av ABBA och Arrival-eran. Åren går. (foto: abbaupdate.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback