Last part - who will win?

Confessions On A Dance Floor vs. Fundamental - Del 3

En dryg vecka efter britternas fina konsert på Cirkus i Stockholm återkommer de i sällskap med Madonna till den sista delen av mitt battle. Confessions leder med tre poäng över Fundamental, nu vet vi snart hur slutställningen blir!



  9. How High vs. Casanova In Hell

Madonna sjunger om framgång i svängig låt som blir lite tjatig i slutändan. Pet Shop Boys presenterar en söt ballad om Casanovas svårigheter.


Två rätt bra spår inleder och får nästan full pott båda två: 4 – 4



  10. Isaac vs. Twentieth Century

Mysticism, svävande produktion, suggestiv refräng – nej det är inte Frozen jag pratar om trots att likheterna är slående – Isaac är lika fulländad som dess föregångare. Är tveksam till Neil och Chris låt som maler på i samma tempo och lämnar mig oberörd.

 

Stor skillnad mellan Madonnas episka låt och killarnas trista låt: 5-3



 11. Push vs. Indefinite Leave To Remain

Jag har tröttnat en del på Madonnas låt som kan bli irriterande ibland. Ännu en finstämd ballad med personlig text från Pet Shop Boys.

 
Balladen griper mer tag än upprepningarna i danslåten: 3-4 


12. Like It Or Not vs. Integral

Sista spåret på Madonnas skiva är personligt och nedtonat och rätt trist avslutning tyvärr. Chris och Neil slår till med en skönt pampig poplåt i sann bombastisk 80-talsstil. 

 

Madonna blir stort slagen på upploppet av Pet Shop Boys sista fanfar: 3 - 5

  

Slutresultat: 50 - 48

Ja, även om Pet Shop Boys hade en starkare avslutning i kampen blev det Madonna som gick segrande ur striden. Confessions On A Dance Floor vinner – dock inte överlägset – med sina totalt 50 poäng. Fundamental kommer strax därefter och får 48 poäng, endast futtiga två poäng skiljer albumen åt!


Coad 


Ett stort grattis till Madonna och hennes Confessions On A Dance Floor!

Hon får inget pris men kan gärna skicka mig ett par konsertbiljetter som tack om hon läser min blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback