Robbie + Rufus = ?

Det slog mig just att om Robbie Williams och Rufus Wainwright skulle kunna skaffa barn skulle de tillsammans få en Will Young! Han är homopopsnöret som vann brittiska Idol för några år sedan men som aldrig riktigt har lyckats slå i Sverige. Tre album har han släppt och snart kommer tredje singeln Who Am I från senaste albumet. 

Who Am I är en mjuk Robbieballad och hans leende i videon är närmast en exakt kopia av hunkens. Han har också samma blick som Robbie, Wills är dock mer oskuldsfull - nästan barnslig - än Robbies våta ögon. Jag tror att Robbie ser Will som en liten lillebror. Han ser att Will inte riktigt har vuxit till sig ännu, killen är bara 27 år och fnissar väldigt ofta. Men han kan nog se sig själv också i Will. Han ser osäkerheten och viljan att köra sitt eget race. Will har också sneglat mot Sinatragenren likt storebrorsan, han sjöng Sinatras All The Thing You Are i sin skådespelardebut förra året. Robbies påstådda homosexualitet väger ganska lätt i sammanhanget.

Rufus då? Vad har Will fått från honom? Rufus är en minidiva med hjärtat utanför bröstet. Han har hunnit med det mesta i drog och sexväg enligt honom själv, precis som Robbie. Rufus är utsvävande och stolt amerikansk indiehomo. Will försöker bli mer Rufus så gott det går. Jag ser hur han fightas med det stela skivbolagsfolket som vill att han ska fortsätta vara glad kommersiell och inte inåtvänd intellektuell. Men Will vill ju visa att han också har koll. WillHan vill ju vara en del av den intellektuella gaymusikscenen som pappa Rufus och farbröderna i Hidden Cameras. Will har också fått Rufus mer smala kropp och sinne för humor har jag minsann noterat.

Hur kommer det gå för lilla Will undrar jag. Nya låten är bland det bästa han gjort men är det tillräckligt? Endast framtiden kan utvisa detta. Tänk om Will fick vara litet förband eller förartist till Robbie på Ullevi i sommar. Det vore snällt av Robbie i så fall. Då skulle han visa hur stolt han är över sin lillebror! Wills karriär kanske skulle ta fart här i Svenssonland till sist. Jag skulle tycka det vore fint att se Will i juli. Men mitt hjärta hade klappat ännu högre om Rufus kikade fram. (se Wills nya video med fyra välbekanta svenska ansikten på:
www.will-youngonline.com/cinema/) (foto: willyoung.org)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback