PSB önskelista

Det är inte bara Madonna som ska ut och turnéra i sommar, även Neil och Chris  i Pet Shop Boys kommer ge sig ut och spela. Mina kompisar och jag ska se dem på Cirkus den 16 juni. Första gången jag såg dem var på Vattenfestivalen i Stockholm sommaren 1997. Det var sen augustikväll och de gjorde en fantastisk konsert på en timme vid vattnet. De spelade alla gamla hits och gjorde även den då nya singeln Somewhere. Jag minns att jag och mina kompisar var fascinerade av en av körsångerskorna som såg muskulös ut. Hon blev mer och mer avklädd under konsertens gång. Det skulle visa sig i slutet av konserten att hon var en han...

När det nu är exakt två månader kvar till konserten på Cirkus börjar jag mer och mer komma i skönt Pet Shop Boys-humör. Trots att det inte är höst. Det kommer bli mycket PSB i stereon framöver. Jag har gjort en lista också över vilka låtar jag vill att Pet Shop Boys ska spela i juni:

Can You Forgive Her?
Left To My Own Devices
I Don't Know What You Want But I Can't Give It Anymore
65370-6Rent
Home And Dry
Being Boring
Suburbia
Shameless
Domino Dancing
To Face The Truth
Se A Vida É
Closer To Heaven
A Different Point Of View
Bet She's Not Your Girlfriend
I'm Not Scared
Always On My Mind
Up Against It
Heart
Go West
You Only Tell Me You Love Me When You're Drunk

Många bra låtar och flera av dem är 15-20 år gamla men de håller ännu! Killarna kommer säkert spela en hel del från senaste albument Fundamental som kommer snart också. Första singeln I'm With Stupid växer för varje lyssning tycker jag. I videon som man kan se på Pet Shop Boys hemsida gör killarna i finfina Little Britain rollerna som Neil och Chris. Kan det bli bättre. (foto: nostalgiacentral.com)


Kommentarer
Postat av: pe

okej :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback